
   A- A+ 

Sen Sözcü'ye FETÖ davası açarsan FETÖ de 8 ülkede bu manşetleri attırır

Türkiye, Sözcü yazarları ve yöneticileri hakkında düzenlenen iddianameyi
konuşurken, FETÖ’den yeni bir hamle geldi.

İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı’nca yürütülen soruşturma sonucunda, Sözcü gazetesi yazarları Emin Çölaşan ve Necati
Doğru ile Sözcü Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Metin Yılmaz, Sözcü İnternet Yayın Yönetmeni Mustafa Çetin ve Sözcü
İnternet Haber Koordinatörü Yücel Arı hakkında “FETÖ’ye üye olmamakla birlikte örgüte yardım etmek” suçundan 7,5 yıldan
15 yıla kadar hapis istemiyle iddianame düzenlendi.

Türkiye, Sözcü yazarları ve yöneticileri hakkında düzenlenen iddianameyi konuşurken, FETÖ’den yeni bir hamle geldi.

FETÖ’CÜLERDEN HAMLE

Almanya merkezli Correctiv isimli “gazetecilik merkezi” 8 ülkeden 13 gazetecinin katıldığı çalışmayla 9 farklı yayın organı
ortaklaşa bir “haber” hazırladı.

Fransa’nın etkili yayın organı Le Monde, İsrail’in önemli gazetelerinden Haarezt, İspanya’da El Pais, Alman ZDF kanalının
Frontal21 programı, İsveç merkezli TT News Agency, Danimarka merkezli Mandag Morgen, Almanya merkezli
Addendum, İtalya merkezli Il Fatto Quotidiano ve Almanya merkezli Correctiv'in aralarında bulunduğu yayın organları,
“Türkiye’de kaçırılan muhalifleri” manşetlerine taşıdı.

11 Aralık Salı 2018 14:16

https://odatv4.com/
https://www.facebook.com/sharer/sharer.php?u=https://www.odatv4.com/guncel/sen-sozcuye-feto-davasi-acarsan-feto-de-8-ulkede-bu-mansetleri-attirir-11121819-151936&t=Sen%20S%C3%B6zc%C3%BC'ye%20FET%C3%96%20davas%C4%B1%20a%C3%A7arsan%20FET%C3%96%20de%208%20%C3%BClkede%20bu%20man%C5%9Fetleri%20att%C4%B1r%C4%B1r
https://twitter.com/intent/tweet?url=https://www.odatv4.com/guncel/sen-sozcuye-feto-davasi-acarsan-feto-de-8-ulkede-bu-mansetleri-attirir-11121819-151936&text=Sen%20S%C3%B6zc%C3%BC'ye%20FET%C3%96%20davas%C4%B1%20a%C3%A7arsan%20FET%C3%96%20de%208%20%C3%BClkede%20bu%20man%C5%9Fetleri%20att%C4%B1r%C4%B1r
https://api.whatsapp.com/send?text=https://www.odatv4.com/guncel/sen-sozcuye-feto-davasi-acarsan-feto-de-8-ulkede-bu-mansetleri-attirir-11121819-151936
javascript:;


Haberlerde kendisini “Tolga” olarak tanıtan ve gerçek adını saklamak istediğini belirten bir kişi, Türkiye’de MİT tarafından
kaçırıldığını, gizli hapishanelerde işkence gördüğünü, ailesinin tehdit edildiğini, gizli tanık yapılmak istediğini ve MİT adına
casusluğa zorlandığını ileri sürdü.

Correctiv’in sitesinde “Tolga”nın anlattıklarının inandırıcı olduğu öne sürüldü.

Haberlerde, MİT’in bugüne kadar tespit edilen ülke içinde ve dışına 20 “adam kaçırma” vakası olduğu ileri sürüldü. Bu
istatistiğe kaynak olarak da, Türkiye’den kaçarak yurtdışına yerleşen Fethullahçıların oluşturduğu “Stockholm Center for
Freedom” adlı kuruluşun çalışması gösteriliyordu.

Correctiv’in diğer gazetelerle yaptığı ortak çalışmada; iki kişiyle görüşüldüğü, ikisinin de “Gülenist” olduğu ve 15 Temmuz
darbe girişiminden sonra “terör”le suçlandıkları kaydedildi.

CIA’NIN “BLACK SITE”LERİNE GÖNDERME

Haberlerde, Türkiye hükümetinin işkence iddialarını reddettiğini, ancak yabancı kuruluşların yaptığı çalışmada gizli işkence
merkezlerinin olduğunun saptandığı iddia edildi.

Haberlerin başlığı ise "Black site Turkey" idi.

"Black site" ABD Merkezi Haberalma Teşkilatı'nın (CIA) yurtdışındaki gizli gözaltı ve sorgulama merkezlerine verilen isimdi.

Başlıkta yapılan bu göndermeyle, MİT'in kaçırılan "Gülenistlere" işkence yaptığı iddiası vurgulandı.

HABERLERİ HAZIRLAYAN CORRECTİV KİM

Peki bu haberi hazırlayan kurum kim?

Correctiv’nin kurucusu Alman gazeteci David Schraven, Alman medyasının büyük oyuncuları için çalışmış, yöneticilik
yapmış bir isimdi. Schraven ve bir grup gazeteci 2014’te “bağımsız gazeteciliğin, bağımsız gelir kaynağı olmalı” diyerek
başlattıkları “araştırmacı gazetecilik” girişimine Correctiv adını veriyordu.

Correctiv'in “sadece bağımsız vakıflardan ve kişilerden aldığı bağışlarla ayakta kaldığını” söyleyerek oluşturduğu "erdemli
imaj" için bağış yapan kurumların içlerinde, Soros'un Açık Toplum Vakfı'nın da bulunduğu, uluslararası siyaset
manipülatörü vakıflar olması dikkat çekiyordu.

Correctiv’in en büyük destekçisi Brost Vakfı idi. Correctiv’in kurucusunun son çalıştığı medya grubuyla, Brost Ailesi
arasındaki ortaklık da bağımsızlığın seyrine dair ipucu veriyordu. Correctiv “bağımsızlığının” göstergesi olarak 1000 avro
üstü gelirlerinin listesini sitesinde yayınladı. Liste incelendiğinde; daha “tanıdık” imzalarla da karşılaşılıyordu: Deutsche
Bank, Açık Toplum Vakfı, Alman RTL ve ZDF televizyonları, Google, Konrad Adenauer Vakfı...

Correctiv’in destek verdiği gazeteciler arasında, Almanya’da yaşayan Can Dündar da bulunuyor.

TODAY’S ZAMAN’IN YÖNETİCİSİ KURUCUSU

Haberlerde kaçırılma vakasına kaynak olarak gösterilen Stockholm Center for Freedom (SCF), FETÖ’cülerin oluşturduğu bir
kurum. FETÖ’nün kapatılan yayın organı “Today’s Zaman” gazetesinin Ankara temsilciliği görevini yürütmüş olan Abdullah
Bozkurt, İsveç’te kuruculuğunu yapmış olduğu Stockholm Center for Freedom, 15 Temmuz darbe girişiminde Fethullahçı
yapılanmanın bir rolünün bulunmadığını ifade eden raporlar yayınlıyor.  

GÜLEN YANLISI TUTUM DİKKATLERİ ÇEKİYOR

SCF’nin internet sitesine paylaşılan bilgilere göre; “kâr amacı gütmeyen” bu oluşum, bir grup “gazeteci” tarafından
yönetilirken, hazırlanan raporlarda ve paylaşılan haberlerdeki Gülen yanlısı tutum dikkatleri çekiyorDU.  

Öte yandan Fethullahçı Bozkurt’un başını çektiği bu oluşum, İsveç’teki Türk diasporası içerisinde de konuşuluyor. SCF’nin,
FETÖ’nün Avrupa’daki yapılanmalarından yalnızca bir tanesi olduğu ve Fethullahçı yapılanmanın uluslararası kamuoyunda
itibarını koruyabilmesi için çalışmalar yaptığı konusunda birçok insan hemfikir.

Bağlarsak... 

Türk yargısı, Sözcü gibi AKP muhalifi kurumlara "FETÖ'cülük" damgası vurup baskı yaparken, gerçek FETÖ'cüler tüm
dünyada hızlı bir şekilde propaganda yapıyor. 

Keza, Türk yargısının FETÖ ile mücadeleye zarar veren bu icraatları, FETÖ'cülerin dünyadaki bu propagandalarına cansuyu
oluyor. 

Ve maalesef ki... 

Haliyle... 

Dünya, Sözcü Gazetesi'ni FETÖ'den yargılayan Türk yargısına değil; FETÖ'cülerin yalanlarına inanıyor.





Odatv.com

https://www.odakitap.com/cemaat-in-ic-yuzu




© 2021, Oda TV. Tüm haklar saklıdır.

ANA SAYFA

YAZARLAR

VİDEO

FOTO GALERİ

ARŞİV

KATEGORİLER

   

fetö Medya basın HESAP dava İŞKENCE arşiv

İletişim

Haber Merkezi: 0 216 449 32 00

Faks: 0 216 449 32 00

Mail: info@odatv.com

İletişim

Künye

Gizlilik Sözleşmesi ve Koşullar

Mobil Uygulamalar

Reklam

Reklam: 0 216 449 32 00

reklam@odatv.com

https://odatv4.com/etiket/feto
https://odatv4.com/etiket/medya
https://odatv4.com/etiket/basin
https://odatv4.com/etiket/hesap
https://odatv4.com/etiket/dava
https://odatv4.com/etiket/iskence
https://odatv4.com/etiket/arsiv
mailto:info@odatv.com
https://odatv4.com/sayfa/kunye
https://odatv4.com/sayfa/gizlilik-sozlesmesi
https://apps.apple.com/us/app/odatv-mobil/id917422876
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.odatv.app&hl=tr
mailto:reklam@odatv.com
javascript:void(0);
https://odatv4.com/
https://odatv4.com/index
https://odatv4.com/yazarlar
https://odatv4.com/video-galeri
https://odatv4.com/foto-galeri
https://odatv4.com/etiket/arsiv
javascript:void(0);
https://facebook.com/odatv
https://twitter.com/odatv
https://www.youtube.com/channel/UCV8cU-Vdj1Cra6a2Eqco7EQ
https://www.instagram.com/odatvresmi


https://apps.apple.com/us/app/odatv-mobil/id917422876
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.odatv.app&hl=tr

	Sen Sözcü'ye FETÖ davası açarsan FETÖ de 8 ülkede bu manşetleri attırır

