
   A- A+ 

Turkuvaz'ı uyardı görevden alındı

Turkuvaz Yayın Grubu’nu uyaran bir üst düzey RTÜK yetkilisi jet hızla görevden
alındı.

Samanyolu TV, Bugün TV, Kanaltürk gibi FETÖ’ye yakın TV ve radyo kanallarının frekanslarının birçoğu, 15 Temmuz darbe
girişiminin ardından hükümete yakın Sabah ve ATV'nin de içinde bulunduğu Turkuvaz Yayın Grubu’na satıldı. Bu şekildeki
35 frekanstan 11’i, bir yayıncının bir bölgede iki frekansa sahip olmasını yasaklayan mevzuata aykırı olarak Turkuvaz Yayın
Grubu’nda çakışınca RTÜK’te kriz çıktı. Bir üst düzey bürokrat Turkuvaz Yayın Grubu’nu uyarınca görevden alındı.

TURKUVAZ UYARISI YEDİ

Cumhuriyet’ten Sinan Tartanoğlu’nun haberine göre; OHAL KHK’leri ile FETÖ’ye ait olduğu gerekçesiyle kapatılan şirketlerin

15 Ocak Salı 2019 09:51

https://odatv4.com/
https://www.facebook.com/sharer/sharer.php?u=https://www.odatv4.com/guncel/turkuvazi-uyardi-gorevden-alindi-15011956-154021&t=Turkuvaz'%C4%B1%20uyard%C4%B1%20g%C3%B6revden%20al%C4%B1nd%C4%B1
https://twitter.com/intent/tweet?url=https://www.odatv4.com/guncel/turkuvazi-uyardi-gorevden-alindi-15011956-154021&text=Turkuvaz'%C4%B1%20uyard%C4%B1%20g%C3%B6revden%20al%C4%B1nd%C4%B1
https://api.whatsapp.com/send?text=https://www.odatv4.com/guncel/turkuvazi-uyardi-gorevden-alindi-15011956-154021
javascript:;


rtük AKP turkuvaz görevden alma arşiv

idaresi ve elden çıkarılması için her türlü tedbiri alma, usul ve esasları belirleme yetkisi önce Maliye Bakanlığı’na sonra da
TMSF’ye devredildi. TMSF de cemaate yakın radyo ve televizyon frekanslarını satışa çıkardı. Bu satışlardan bazıları
hükümete yakın Turkuvaz Yayın Grubu’na verildi.

RTÜK’ün CHP’li üyesi İlhan Taşcı’nın verdiği bilgilere göre, Turkuvaz’ın satın aldığı 35 frekanstan 11’i önceden sahip olduğu
frekanslarla çakıştı. Mevzuat, yayıncı şirketin bir bölgede iki frekansa sahip olmasını yasaklıyor. RTÜK İzin ve Tahsisler
Daire Başkanvekili Yasin Yiğit’in, 9 Ocak’ta Turkuvaz Medya Grubu’na gönderdiği yazıda, “Mevzuata uyulması, çakışan
frekanslardan bir tanesini iade etmesi gerektiği”ni belirttiği öğrenildi.

Yiğit’in, Turkuvaz Yayın Grubu’nu uyardığı 9 Ocak Çarşamba günü yazdığı yazıdan bir gün sonra, 10 Ocak Perşembe günü
İzin ve Tahsisler Daire Başkanvekilliği görevinden alındığı öğrenildi. RTÜK Başkanı İlhan Yerlikaya’nın amcasının oğlu, üst
kurulun İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanı Ömer Yerlikaya ile İzin ve Tahsisler Daire Başkan Yardımcısı Ali Sarı ve daha
sonra görevden alınan Daire Başkanvekili Yasin Yiğit arasında başka bir konuda hukuki tartışma yaşandı. Tartışmadan
sonra İzin ve Tahsisler Daire Başkanvekili Yiğit ile birlikte aynı dairenin Başkan Yardımcısı Ali Sarı da görevinden alındı.

“KİMSENİN AYRICALIĞI YOK”

RTÜK üyesi Taşcı, “Her ne kadar ayrıcalıklı davranılsa da Turkuvaz Grubu’nun bir ayrıcalığı yoktur. Mevzuata uyması için
yazılmış bir yazı nedeniyle başkanvekilinin görevden alınması son dönemde televizyonculuk ve RTÜK üzerinden
yürütülen tartışmalara ışık tutacak niteliktedir. Bu yazının yazılması değil, 2 yıl boyunca çakışan frekanslardan
vazgeçilmesinin sağlanamamış olması da ayrı bir tartışma konusudur. Turkuvaz Grubu’na yönelik yasaya aykırı biçimde
gösterilen ayrımcılık, korumacılık da hukuki sonuçlar doğuracaktır” değerlendirmesini yaptı.

“RTÜK AİLE ŞİRKETİ DEĞİL”

Taşcı, “Her ne kadar Ömer Yerlikaya, İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı görevini amcaoğlu İlhan Yerlikaya’nın
seçilmesinin öncesinden beri sürdürse de RTÜK’teki algı, ona başkan değil, ‘Başkanın amcaoğlu’ nitelemesinden
kurtaramıyor. Keşke İlhan Yerlikaya seçildikten sonra görevini bıraksaydı, en azından görüntü kurtarılmış olurdu. Eğer
bir amcaoğlu ile hukuki görüş ayrılıkları nedeniyle yaşanan tartışmadan sonra bir daire başkanı, yardımıcısı veya
herhangi bir personel görevinden alınıyorsa kurum içinde iş barışından ve iş güvenliğinden söz etmek olanaksızdır.
RTÜK, anayasal bir üst kuruldur. Yerlikaya’nın aile şirketi değildir” dedi.

Odatv.com

İletişim

Haber Merkezi: 0 216 449 32 00

Faks: 0 216 449 32 00

Mail: info@odatv.com

https://odatv4.com/etiket/rtuk
https://odatv4.com/etiket/akp
https://odatv4.com/etiket/turkuvaz
https://odatv4.com/etiket/gorevden-alma
https://odatv4.com/etiket/arsiv
mailto:info@odatv.com




© 2021, Oda TV. Tüm haklar saklıdır.

ANA SAYFA

YAZARLAR

VİDEO

FOTO GALERİ

ARŞİV

KATEGORİLER

   

İletişim

Künye

Gizlilik Sözleşmesi ve Koşullar

Mobil Uygulamalar

Reklam

Reklam: 0 216 449 32 00

reklam@odatv.com

https://odatv4.com/sayfa/kunye
https://odatv4.com/sayfa/gizlilik-sozlesmesi
https://apps.apple.com/us/app/odatv-mobil/id917422876
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.odatv.app&hl=tr
mailto:reklam@odatv.com
javascript:void(0);
https://odatv4.com/
https://odatv4.com/index
https://odatv4.com/yazarlar
https://odatv4.com/video-galeri
https://odatv4.com/foto-galeri
https://odatv4.com/etiket/arsiv
javascript:void(0);
https://facebook.com/odatv
https://twitter.com/odatv
https://www.youtube.com/channel/UCV8cU-Vdj1Cra6a2Eqco7EQ
https://www.instagram.com/odatvresmi
https://apps.apple.com/us/app/odatv-mobil/id917422876
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.odatv.app&hl=tr

	Turkuvaz'ı uyardı görevden alındı

